İnsanları Başarı ve Mükemmellik Ekseninde Birleştirmek
Liderlik Gelişimi, organizasyonların başarısını destekleyen en temel unsurdur. Kurumlarda Liderlik Kültürü, hem bireysel performansı hem de ekip verimliliğini artırmada kritik bir rol oynar. Liderlik Gelişimini destekleyen eğitimler, liderlerin gerekli yetkinlikleri kazanmalarını ve mevcut becerilerini geliştirmelerini sağlar.
PDR Group olarak, Kurumların yeni dünyadaki gerekli liderlik yetkinliklerini geliştirme ve yaratma sürecinde onların stratejik iş ortağı olmayı amaçlıyoruz.
Geleceğin yetkinliklerini bugün liderlerimizde geliştiren, sürdürebilir, ölçülebilen ve sürekli gelişimle sonuçları görülebilen liderlik akademimiz kapsamında sunduğumuz programları aşağıda bulabilirsiniz.
Aşağıda, liderlik eğitimi ile ilgili sıkça sorulan sorular ve bu konudaki çeşitli yaklaşımlar hakkında detaylı bilgiler bulabilirsiniz.
1. Liderlik Gelişimi Programları ve Metodolojiler
- Liderlik Gelişimi programları hangi metodolojilere dayanmaktadır? Liderlik eğitimlerimiz, evrensel liderlik modellerine dayanan ve VUCA dünyasına uyum sağlayan liderler yetiştirmeyi amaçlayan metodolojilere dayanmaktadır. Bu programlar, liderlik eğitimlerinin yanı sıra ölçümlemeler, simülasyonlar, değerlendirme merkezi uygulamaları, koçluk ve mentorluk desteği gibi çeşitli araçlarla desteklenir. Her seviyedeki liderler için özel olarak hazırlanmış eğitimler, liderlerin gelişimini hem bireysel hem de takım çalışması ile güçlendirmeyi hedefler.
- Liderlik eğitimi neden önemlidir? Liderlik eğitimi, bireylerin liderlik yeteneklerini artırarak, hem kendi performanslarını hem de ekiplerinin verimliliğini yükseltmelerine yardımcı olur. Ayrıca, değişen iş koşullarına uyum sağlamak ve organizasyonel başarıyı desteklemek için kritik öneme sahiptir.
- Liderlik eğitimlerinde hangi konular ele alınır? Eğitimlerde ilk -orta ve üst kademe olmak üzere farklı programlarla size destek oluyoruz. Potansiyel yönetici, mavi ya liderler için geliştirdiğimiz eğitimlerde genellikle etkin insan yönetimi, duygusal zekâ, kriz yönetimi, stratejik planlama, iletişim becerileri, etkili geribildirim, koçluk ve mentorluk gibi konular işlenir. Eğitim programlarımız, kurumlara özel, katılımcının ihtiyaçlarına ve hedeflerine göre özelleştirilebilir.
2. Liderlik gelişimi için koçluk ve mentorluk süreçleri nasıl planlanır ve uygulanır?
Koçluk ve mentorluk yetkinlikleri, liderin farkındalık kazanmasını ve potansiyelini açığa çıkarmasını sağlarken, ekiplerinin performanslarını arttırmalarına destek olur. PDR Group olarak, Liderlik Gelişimi programlarımızda, koçluk ve mentorluk çözümlerimizle geleceğin liderlerine destek oluyoruz. Aynı zamanda PDRICMA markamızın ICF onaylı koçluk eğitimleri, Liderlerin Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) tarafından akredite edilmiş eğitim almalarını kişisel hedeflerine ulaşmalarını destekler.
- Eğitim sürecinde nasıl destek sağlanır? Eğitim sürecinde, katılımcılara çeşitli destek materyalleri, eğitim videoları, kitap önerileri ve dijital platformlar üzerinden takip ve değerlendirme hizmetleri sunulur. Ayrıca, birebir geri bildirim, koçluk ve mentorluk seansları da sağlanabilir.
3. Liderlik Eğitimleriyle kurum kültürü ve hedeflerine uyum nasıl sağlanır?
Liderlik Eğitimi, kurum kültürünü ve hedeflerini anlamayı eğitim sürecinin başlangıcı olarak kabul eder. Programlar, katılımcıların sadece liderlik becerilerini geliştirmelerini değil, aynı zamanda kurumun vizyonu ve misyonuyla uyumlu hale gelmelerini sağlar. Eğitimlerin başarısı, katılımcıların kazandıkları becerilerin kurumsal hedeflere olan katkılarıyla ölçülür.
- Kuruma özel liderlik projeleri nelerdir? Kuruma özel liderlik projeleri, organizasyonun kültürü, stratejik hedefleri ve sektörel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim ve gelişim programlarıdır. Bu projeler, ihtiyaç analizi, program tasarımı, eğitim, çalıştaylar, koçluk ve mentorluk hizmetlerini içerir.
- Liderlik Eğitimi’nin kurum kültürü ve hedeflerini anlama süreci nasıl işler? Kurum kültürü ve hedeflerini anlama süreci, eğitim sürecinin başında detaylı bir analizle başlar. Bu süreçte, kurumun değerleri, vizyonu, misyonu, stratejik hedefleri ve mevcut liderlik kültürü dikkate alınır. Bu bilgiler doğrultusunda, programın içeriği ve metodolojisi özelleştirilir, böylece liderlik gelişimi, kurumun özgün dinamikleriyle uyumlu hale getirilir. Liderlik eğitimlerinin etkinliği, katılımcıların elde ettikleri sonuçlar ve bu sonuçların kurum içindeki yansımalarıyla sürekli olarak izlenir ve değerlendirilir.
4. Liderlik Eğitimi Süreçleri ve Dijital Eğitimler
- Liderlik gelişimi nasıl ölçülür? Liderlik gelişimi, genellikle eğitim öncesi ve sonrası değerlendirmeler, anketler, mülakatlar ve performans gözlemleri ile ölçülür. Ayrıca, 180 derece veya 360 derece geri bildirim sistemleri kullanılarak liderlik becerilerindeki gelişim izlenebilir.
- Liderlik eğitimi süreci nasıl işliyor? Eğitim süreci, ihtiyaç analizi ile başlar, ardından program tasarımı, eğitim uygulamaları, ve eğitim sonrası takip ve değerlendirme aşamalarını içerir. Katılımcılar, eğitim sürecinde çeşitli aktiviteler ve geribildirimlerle desteklenir.
- Dijital eğitimler nasıl fayda sağlar? Dijital eğitimlerle, zaman ve mekân kısıtlamalarını ortadan kaldırmaktadır. İnteraktif araçlar, webinarlar, e-learning eğitimler ve oyunlaştırma unsurları ile öğrenme sürecini motive edici ve etkili kılar, ilerlemeyi ölçmeyi kolaylaştırır.
Eğitim içeriklerini ihtiyaç ve beklentilere göre oluşturduktan sonra saha çalışması, ön test, ödev, anket, okuma parçası ya da video paylaşarak katılımcımızla ilk teması sağlamış oluruz.
Eğitim için en uygun yöntem (on-line ya da yüz yüze) belirlendikten sonra sunum ve uygulamalar eğitim şekline göre dizayn edilir. Vaka çalışmaları, role-play'ler, uygulamalar, çalıştaylar gibi interaktiviteyi sağlayacak her türlü araç eğitim konusuna uygun olarak şekillendirilir.
Eğitimin davranışa dönüşmesi için gerekli devam araçlarından yararlanılır. Eğitim içeriğine uygun olarak Learnardo, Micro Learnings, E-Learnings, Podcasts ve Lutherone destekli devam projelerinin yanında son test, anket, okuma parçası gibi kaynaklarla katılımcıların eğitim sonrası gelişimi sürdürmeleri sağlanır.