Rekabetteki en büyük avantaj;
Finans değil,
Strateji değil,
Teknoloji değil,
«Takım çalışması» dır.
Zira hem çok güçlüdür hem de çok nadir bulunur
Patrick Lencioni
Takım çalışmasının yarattığı bu sürdürülebilir ve fark yaratan etki karşısında, performans tetikleyicileri olarak takımlara konsantre olmaktan başka bir şansımız yok. Nitekim, takım koçluğu eğitimi adına kurumsal dünya tarafından gösterilen ilginin sebebi de bu keşif ve farkındalık olsa gerek. PDRICMA olarak, günümüz eğitim sektöründe gerekli performans ve liderlik eğitimlerini tamamlayan takımlara, takımdaşlık çalışmasının da sonrasında, koçlukla sağlanan bireysel katkının ötesine geçerek, takım koçluğu eğitimi hizmetimizi sunuyoruz. Ve inandığımız şu ki; “PDRICMA olarak takıma koçluk vermiyoruz. Takım aracılığıyla koçluk veriyoruz.”
Takım kimliği altında daha olumlu ve daha verimli bir çalışma ortamı yaratmak adına, planlı bir süreç dahilinde takım koçluğu eğitimi veren koçlar olarak, takımla iş birliği yapıyoruz. Bu iş birliği ve yoldaşlık çerçevesinde; takımın güçlü yanlarının ve gelişim alanlarının farkındalığı, takımın ilerleyeceği yolun netleşmesi, takım ilişkilerindeki olumluluk ve verimliliğin artması ile takımdan beklenen sonuçların, takım ve kurum hedeflerinin gerçekleşmesine aracılık etmek yer almakta.
PDRICMA Takım Koçları olarak birincil önceliğimiz; yüksek performans ekipleri yaratmanın da ötesine geçerek, yüksek değer ve fayda yaratan ekiplerin dönüşümüne katkı sağlamak. Bütün bunların temelinde yer alan “takım” kavramını açıklamak da konunun bütünlüğü açısından faydalı olacaktır. Takım Koçluğu'ndaki takım tanımı nedir? Birlikte çalışan, aynı yöneticiye bağlı, görev tanımları ve hedefleri net, ortak enerjisi ve üçüncü kimliği olan çalışan gruplarına “takım” diyoruz. Yöneticiyi de her daim takımın üyesi olarak kabul ediyor ve takımda eşit olarak değerlendiriyoruz. Belli görevler için geçici olarak bir araya gelmiş proje ekiplerini de, Yönetim Kurulu ekiplerini de bu tanımın içerisinde kabul ediyoruz. Hatta, tercihimiz mümkünse en tepedeki takımdan başlamak ve etkiyi aşağı takımlara doğru kaydırmak yönünde.
Takım koçluğu eğitimi sürecine gelince; ön hazırlık adına insan kaynakları ekipleri ve takım lideri ile birlikte yapılan ihtiyaç tespiti akabinde, takımın süreçle ve akışla ilgili bilgilendirilmesi, takvimin düzenlenmesi, takım üyelerinin bireysel görüşmeleri yapılması ile devam ediyoruz. Tercih doğrultusunda takımdaşlık envanter değerlendirmesi arkasından da takım görüşmelerine başlıyoruz. İki günlük bir keşif görüşmesini, mümkünse şehir dışında ve mutlaka şirket dışında bir ortamda bir araya gelerek gerçekleştiriyor ve akabinde 40 gün aralarla 6 tane yarımşar gün daha buluşuyoruz. Bu süreci birebir yönetici koçluğu ile desteklemek her zaman etkiyi fazlasıyla artırıyor.
Takım koçluğu eğitimini etkin kılan faktörün, yönetici ve bireysel koçluklardaki gibi, aradaki süreçler olduğunu bilmenin rahatlığı ile en sondaki kapanış görüşmesini bir kutlama görüşmesi olarak kabul ediyor ve süreci taçlandırıyoruz. Bu bir tam günlük kapanışta takım, olumluluk ve verimlilik adına tüm süreçteki deneyimlerini değerlendiriyor, bir devam planı ve manifesto ile ayrılıyor. Yolda kalmak artık daha kolay.
Takım, kendi farkındalığı ve azmi ile daha konforlu ve güvenli bir şekilde jungle’da yol alabilir artık. Tehlikeler daha bilinir, güçlü yanlar daha çok devrede. Jungle (VUCA) her zamankinden daha değişken ve tehlikeli olsa da takımın azmi ve inancı daha önce hiç olmadığı kadar yüksek. Takım koçluğu eğitimi, takımlara bu farkındalık ve çözüm yeteneğini kazandıran önemli bir adım olarak öne çıkıyor.
Takım Koçları ise hüzünlü ama mutlu bir ifade ile takımı gülümseyerek, nehre (serbest piyasa ekonomisi) bırakmakta. Bu keyifli dönüşüm sürecini, jungle’daki diğerleri imrenerek seyrediyor. Sıra onlarda...
Daha fazla bilgi için PDR Group blog sayfamızı ziyaret edebilir veya "Takım Koçluğunun Sihirli Etkisi" başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.
PDR Group Eğitim Danışmanı
Uzmanlık Alanları: Duygusal Zekalı Liderlik, Çeviklik, Kültürlerarası İletişim, Koçluk ve Mentorluk, Wellbeing, Takım ve Grup Koçluğu.Hakkında: Rana Durbakayım Aylanç, Marmara Üniversitesi İşletme mezunudur. 26 yıllık iş hayatının 19 yılı bankacılıkta yöneticilik ile geçmiştir. Son 11 yıldır mentorluk, koçluk ve eğitim alanında çalışmaktadır. Duygusal Zekalı Liderlik, Çeviklik ve Takım Koçluğu konularına odaklanarak, şirketlerde çalışan memnuniyeti ve aidiyeti artırmayı amaçlayan projeler yürütmektedir. ICF Türkiye Yönetim Kurulu üyesidir.
İletişim: LinkedIn