Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden mezun olduktan hemen sonra iş hayatına 1999’da BBA’da (Beymen Boğaziçi Alboy) perakende sektörü mağazacılık ile başlayan Emel Özkan, Oyakbank Çağrı Merkezi’nde müşteri temsilciliği ve ardından takım liderliği, TSK AKİM Sorumluluğu görevlerinin yanında, pek çok projenin oluşumunda da farklı pozisyonlarda görevler aldı.
Özellikle TSK Akıllı Kart İletişim Merkezi sürecinde TSK Genelkurmay Başkanlığı ile ortaklaşa yürüttüğü projelerin hayata geçmesinde önemli rolleri oldu.
Ing Bank bünyesinde 6 yıl boyunca, Müşteri İletişim Merkezi Eğitim Bölümü eğitmenliği görevinde iken, “Çağrı Merkezi’ne Müşteri Temsilciliği ile Başlangıç Eğitimleri”ni düzenleyip, 800’den fazla kişiye bu eğitimleri vermiştir. Oryantasyon’dan Telefonda İletişim, Telefonda Satış, İknanın Gücü, Kurumsal Sistemler, Banka Kart Yapısı ve Kredili Ürün Süreçleri konularına kadar pek çok konuda eğitimler hazırlamış ve vermiştir. 2015’ten buyana da PDR Group’da script ve süreç danışmanlığı, performans koçluğu yapmakta ve müşteri hizmetleri yetkinlik, çağrı merkezi yöneticilik alanlarında eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir.